17 Ağustos 2015 Pazartesi

FIRIN SÜTLAÇ

 
Sütlaç, küçüklüğümün tatlısı diyebilirim. Küçükken annem akşamdan sütlaç yapardı tabi ki sabahı beklemeden bir kaseyi yerdim. Uzun zamandır sütlaç yemediğimi fark edince sütlaç yapmaya karar  verdim. Sizlere harika bir sütlaç tarifi yazıyorum. Ben fırında yaptım ama siz aynı tarifi fırında pişirmeden yapabilirsiniz.



Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı pirinç
4 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya






Yapılışı:
Pirinçleri yıkayın, su ekleyin ve ocakta pişine kadar haşlayın. Diğer yanda sütü tencereye alın, kaynama noktasına geldiğinde şekeri ekleyin karıştırın. Pirinçleri ve nişastayı ekleyin (kaşıklar dolu olmayacak). Nişastayı biraz su ile açtıktan sonra karışıma katın. Kaynadıktan sonra ocaktan alın vanilyayı ekleyin. Karışımı ısıya dayanıklı sütlaç kaselerine paylaştırın. Tepsinizin yarısına kadar soğuk su doldurun ve sütlaç kaplarını fırın tepsinize dizin. Tepsiyi fırınınızın en üst rafına yerleştirin. 200 derecede, sütlaçlarınız kızarana kadar bekletin. Fırından çıkardığınız sütlaçları, bir gece buzdolabında beklettikten sonra servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder